Kempen 'Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam' Satu Penghinaan Buat Islam






Sekretariat Pendakwah Muda Malaysia USIM membantah sekeras-kerasnya pelaksanaan kempen 'Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam' yang dilancarkan oleh Kelab Taat Suami baru-baru ini. Kempen itu dilancarkan pada 25 Januari sehingga 5 Februari bersempena sambutan Maulidurrasul 1433H.

Memetik kenyataan Setiausaha 1, Sekretariat Pendakwah Muda Malaysia USIM, Mohamad Razif Mohamad di blognya, "Hakikatnya, begitu banyak yang boleh diketengahkan dari Nabi SAW baik sebagai tokoh dalam bersahabat, tokoh dalam kepimpinan, juga tokoh dalam berkeluarga. Mengapa 'tokoh seks' dipilih? Seakan-akan seks itu adalah matlamat paling utama dan segala-galanya bagi Islam"

Presiden Sekretariat Pendakwah Muda Malaysia USIM, Muhamad Farid Hadhari ketika dihubungi berkata, "Rasulullah merupakan insan yang telah dimuliakan oleh Allah, dan nama baginda sendiri bermaksud 'yang terpuji'. Perbuatan menghina dan merendah-rendahkan Baginda bererti menghina dan merendah-rendahkan Allah. Maka siapa kita yang menghina Rasulullah kalau Allah telah memuliakannya? Jika benar ingin membuat kempen tentang Baginda Rasulullah, adakan dialog atau seminar tentang siapa sebenarnya Muhammad SAW, kehidupannya dan sebagainya, barulah mengetahui siapakah Rasulullah sebenarnya."



Menurut mereka kempen ini bertujuan bagi mengajak umat Islam terutama pasangan suami isteri supaya mengamalkan kehidupan Rasulullah dan menjadi panduan kepada umat Islam dan ia termasuk aspek ibadat, keluarga dan kehidupan seks. 

SPMM USIM menegaskan, Rasulullah adalah seorang insan teragung dan ikon yang terbaik bagi seluruh manusia. Firman Allah SWT dalam surah al-Ahzab ayat 21

 لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ
"Sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik,..."

Adalah satu penghinaan bagi Islam bila menganggap seorang utusan agung, sebagai tokoh seks. Secara tidak langsung, ini juga seolah-olah menggambarkan Islam itu hanya berkisar sekitar seks. 

Justeru, Sekretariat Pendakwah Muda Malaysia menyeru:

1. Kelab Isteri Taat supaya menarik semula kenyataan-kenyataan mereka berhubung kempen ini termasuk buku “Seks Islam: Perangi Yahudi Untuk Kembalikan Seks Islam Kepada Dunia” yang jelas berunsur lucah.


2. Pihak JAKIM dan pihak berwajib supaya bertindak lebih tegas dalam memastikan tidak ada lagi saki-baki kumpulan Al-Arqam seperti ini bebas bergerak. Ahli-ahli mereka juga perlu diberikan kelas intensif seumpama kelas pemulihan akidah.

3. NGO-NGO Islam supaya lebih giat mencari alternatif bagi menyelesaikan masalah-masalah yang dikemukan oleh pihak Kelab Isteri Taat berhubung tujuan pelaksanaan kempen mereka.